Jena

Alig egy órája érkeztem meg a kollégiumba, de máris eleget teszek az otthoniak kérésének, és blogot indítok az itt történtekről. Ki-ki olvassa belátása szerint.

Visszaszámlálás

Friss topikok

  • BeM: Számolok én, abban nincs hiba, csak nagyon nem bírom, ha ordítanak velem korán reggel. (Napközben ... (2011.02.14. 11:24) Zuhany
  • BeM: Hát akkor tényleg elég rosszak... Nekem ködről számoltak be és egyszámjegyű hőmérsékletről. Minda... (2011.02.08. 11:45) Eljött a tavasz...
  • grus: Már alig több, mint egy hét :) (2011.02.08. 08:20) Heimweh
  • BeM: Hát, nekem is nagyon neccesen fog sikerülni. :) Csak kíváncsiságból megkérdezhetem, hogy személye... (2011.01.31. 11:54) Csomag
  • Queen Penelope: Beszarás. :D (2011.01.31. 11:49) Európa

2011.02.17. 17:29 BeM

Utolsó bejegyzés

 Van még egy órám a vonatindulásig, úgyhogy ezalatt megírom a blog történetének leghosszabb bejegyzését. A tovább gombra kattintva tehát néhány összefoglaló mondat olvasható.

Végülis minden kurzusomat sikerrel teljesítettem, bár nem pont úgy, ahogyan megígérték. A tanszéki koordinátor azt mondta a félév elején, hogy minden tárgyból könnyített feladatsort fogok kapni, és az osztályzatokat is könnyebben osztogatják majd a tanárok, lévén, hogy nem anyanyelvem a német. Ez egyáltalán nem így történt. Minden kurzuson ugyanazt a ZHt írtam, ugyanakkora terjedelmű házidolgozatot kellett írnom, és ugyanolyan pontozási-rendszerben osztályozták a ZHimat. Nem volt könnyű, de megérte.
 
A lakáskérdés teljes melléfogás volt. Azt hiszem, sosem találkoztam a tolerancia ily mértékű hiányával, mint Melanie és Huiting esetében. Matthiasról nem sokat írtam, pont ennyit találkoztam is vele. Egyszer-kétszer összefutottunk a nappaliban, akkor megejtett valami 'Hi' és hörgés közötti köszönésszerű hageffektet, majd ment tovább. Ma megkértem, hogy írja alá a papíromat, hogy nem törtem össze semmit, akkor sem szólt egy szót sem (Megjegyezném, Melanie nem volt hajlandó aláírni...)
A kommunikáció teljes hiánya, utálkozás, pisszegés és ciccegés közepette telt ez a félév, amihez otthon egyáltalán nem vagyok hozzászokva. Lehet, hogy csak szerencsém volt eddig a lakótársakkal. Az is lehet, hogy csak sokkal türelmesebb vagyok, mint az átlag, hiszen számtalanszor aludtam tornaterem padlón, osztályteremben az edzőtáborok és versenyek alatt, ahol az egyik szomszédom beszélt álmában a másik evett, a harmadik meg horkolt. De nem hinném, hogy erről van szó.
 
Az utazással semmi baj nem volt, mostmár teljesen gyakorlottan veszek vonat- és repülőjegyet bárhová. 
 
Adatlapokat, fénymásolatokat, pecsétet, indexet egy ideig nem szeretnék látni. Annyi adminisztrációval járt ez a félév, hogy beleőszültem. 
 
Amit tanultam: tolerancia, türelem, német, latin, görög nyelvek, önállóság, problémamegoldás
 
Amit elfelejtenék: Melanie és Huiting nevét egy életre, egyedüllétet
 
 
Így összességében pozitív a mérleg, aki pedig bővebb élménybeszámolót szeretne, jöjjön el február 23-án este nyolcra az Eötvös kollégium nagytermébe, ahol Belső-Eötvös este keretében még többet mesélek, többek között a TDK írásról és a kurzusokról is.
 
 
 
 

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://jena.blog.hu/api/trackback/id/tr702668456

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása